OYUN OKULU

UZMANLAR YUVA OYUN GRUPLARI, BAHAR PROGRAMI;

Uzman Çocuk sağlığı ve eğitimi Uzmanları,anaokulu öğretmenleri,ve montessori eğitmenleri koordinasyonlarında hazırlanan Oyun Okulu

Kuşlar uçar, balıklar yüzer, çocuklar oyun oynar…

AMAÇ

Bebeklerin ve çocukların yaşıtlarıyla zaman geçirmeleri psikososyal gelişimlerine dikkate alınmayı gerektirecek kadar katkı sağlar. Oyun, çocuğun kendi deneyimleriyle öğrenmesinin en etkili yoludur; oyun sosyal uyumdur.*
Oyun grubu katılımı esnasında çocuklarımızın 4 temel gelişim alanı (dil-bilişsel, ince motor, kaba motor, sosyal beceri- özbakım) her hafta uyarılmakta ve buna anne duyarlılığında psikolog bakış açısı eşlik etmektedir.

GRUPLAR NASIL OLUŞTURULUYOR?

Yaş grupları ise 15- 24 ay – 24 ay sonrası anaokulu grubu

Her grupta en az 4 en fazla 8 çocuk olmaktadır. Anne veya çocuğa bakan kişi gruba katılır fakat ilerleyen dönemlerde çocuğa kaygılı ve endişeli bir ayrılık yaşatmadan anne veya çocuğa bakan kişi oyun alanından ayrılabilir ve onlar için hazırlanan odada bir kahve molası vererek, diğer kişilerle deneyimlerini, mutluluklarını paylaşarak vakit geçirirken çocuk kendi başına oyuna grubuna devam eder. Oyun grubumuzda ailelerin kararlaştıracağı ortak sorunlar her ay aile danışmalığı saatlerinde danışmanımızla paylaşılır.Denver gelişim testi uygulamalarıyla çocukların gelişimsel özellikleri değerlendirilir.

SÜRE

Uzmanlar yuva Oyun Grupları her yıl ilkbahar mevsimi ile başlar her dönemin programı birbirinden bağımsız ve farklı hazırlanmaktadır. Oyun grubu birlikteliği 
Haftada 2 gün 1,5 saat hizmet verir.
Dört kişilik gruplar için cumartesi sabah veya öğleden sonra oyun programı hazırlanabilir.

BEKLENEN KAZANIMLAR

Uyum sağlama ve öğrenme becerileri yüksek, sosyalleşmeyi içselleştirmiş bir çocuk, alternatif eğitim metotlarına öncelik tanınan yeni bir ebeveyn bakış açısı, klasik oyuncaklara alternatif doğal ve geri dönüşümle kazanılmış oyuncaklarla keyifli oyun saatleri. Aileler için keyifli bir ebeveynlik ve kaliteli geçen zaman paylaşımı.

SIK SORULAN SORULAR

Uzmanlar yuva oyun grubunun, Oyun Grupları’ nın var olma sebebi nedir?

  • Büyüyen ve evin bir ferdi olduğunu hissettiren çocuğunuzla birlikte geçirdiğiniz zamanı nasıl verimli hale getireceğinize dair somut yönlendirmeler sunmak..

  • Çocuğunuzun gelişimi ile ilgili sorularınıza bir uzman bakış açısıyla cevaplar bulmak.

  • Çocuğunuzu oyuncaklarla değil oyunla büyütmenin önemini kavramak ve oyun üretebilen bir ebeveyne dönüşmenize yardımcı olmak..

  • Ebeveynlik stilinizde farklılıklar yaratacak alternatif bir bakış açısı kazanmanızı sağlamak..

Oyun grubu buluşmalarından beklentim ne olmalı?

  • Uyum sağlama ve öğrenme becerileri yüksek, sosyalleşmeyi içselleştirmiş bir çocuk yetiştirmek, alternatif eğitim metotlarına öncelik tanınan yeni bir anne bakış açısı kazanmak, klasik oyuncaklara alternatif doğal ve geri dönüşümle kazanılmış oyuncaklarla keyifli oyun saatleri geçirmek olmalıdır.

  • Oyun grubu katılımınız sonrası “Çocuk Oyuncakla Değil Oyunla Büyür” bakış açısını kazanmış olmanız ebeveyn olarak yaşanılan sorunlar hakkında bilgi ve deneyim kazanmanız beklenmektedir.

SOSYAL GELİŞİM ÜZERİNE
 
Çocukların yaşıtlarıyla biraraya gelmesi sosyalleşme sürecinin başlangıcıdır.Birebir yetişkinlerle oynamaya alışmış veya abla yada ağabey hoşgörüsüyle oyunlara alışmış çocuklar yaşıtlarıyla bir araya geldiklerinde problemlerini kendileri çözmek ve bu çözümlerde uygun yöntemler kullanmayı öğrenmek durumundadırlar.Ayrıca bu birliktelikle oraya çıkan grup bilinci ve bir gruba ait olma duygusu çocuğu olumlu etkilemektedir.Sonrasında grubun üyeleriyle arkadaşlık etmeyi,paylaşmayı,işbirliğini ve uyumlu bir şekilde vakit geçirmeyi öğrenir.

Oyun grubuna devam eden çocuklarda belli bir sürenin sonunda kaydedilen olumlu gelişmeler nelerdir?

Öncelikle bir toplulukta yaşamanın ne demek olduğunu öğreniyorlar. Koyulan kurallara uyan, grup halinde hareket etmeyi öğrenen çocuklar oluyorlar. Paylaşmayı, başkalarının haklarına saygı duymayı, beklemeyi ve dinlemeyi öğreniyorlar. Ayrıca el becerileri gelişiyor, kelime hazneleri genişliyor. Anneye olan bağımlılık duygusu nedeniyle yaşadıkları ayrılık stresinin yerini oyun oynamak için yaşanan kısa bir ayrılık düşüncesi alıyor.

Aslında oyun grubunun anne-çocuk veya çocuk-diğerleri arasındaki ilişkiye gerçekten çok olumlu katkıları var. Çocuğun iç dünyasını oyunla anlayan anne, çatışmaları çözmek için yine oyunun gücünü kullanabiliyor. Evde iken çocuklarıyla geçirdikleri oyun zamanları telefonla, kapı ziliyle veya ev işlerini yetiştirmenin telaşıyla bölünürken, burada evde olduklarından daha kaliteli zaman geçiriyorlar. Ayrıca çocuklarıyla nasıl oyun oynayacaklarını bilmediğini söyleyen anneler burada birçok oyun ve aktivite öğrenerek çocuklarını daha iyi tanımanın ve anlamanın da keyfiyle evde de eğlenceli zaman geçirmeye devam ediyorlar. Her oyuncağın ve her aktivitenin anlamlı olduğunu bilmek ve bunun çocuğa olan katkısını görmek heyecan verici bir süreç.

AİLE DANIŞMANLIĞI

Aile Danışmanlığı hizmetlerinde bilgi almak için bizimle irtibata geçebilirsiniz. 

Telefon: 0 242 316 31 52  - 0 242 316 29 11  

E-Mail:    banugoksell@yahoo.com       fatoscoskun07@gmail.com

UZMANLAR YUVA PLAYGROUP PROGRAMI

Uyguladığımız programda yer alan aktivite örnekleri 

Önce müzik kukla parçasıyla bir giriş yapılıyor. Bu jimnastik dersinin başlangıç . Sonra yer hareketleri farklı müzik kullanılıyor.Yerde esneme aylar eller ve ayakları ileri geri çekme ve her hafta farklı bir obje.

  • Balonlar farklı renkte küçük az şişmiş vücudumuzu tanıyalım

  • Tuvalet kağıdı ruloları ve ponponlar içinde dışında ve el kasları Kukla Şarkısıyla bitirdik

  • Halkalar her çocuk için küçük halka 2 tane el kasları vücut kasları

  • Her çocuk için büyük halka halka Günaydın şarkısıyla bitiriyoruz.

  • Önce müzik kukla parçasıyla bir giriş yapılıyor. Bu jimnastik dersinin başlangıç . Sonra yer hareketleri farklı müzik kullanılıyor. Yerde esneme aylar eller ve ayakları ileri geri çekme ve her hafta farklı bir obje

  • Aşağıdaki minderlerle parkur hazırlama

  • Tüllerle dans Kukla Parçasıyla bitiriyoruz.
    Önce müzik günaydın parçasıyla bir giriş yapılıyor Bu jimnastik dersinin başlangıç . Sonra yer hareketleri farklı müzik kullanılıyor. Yerde esneme aylar eller ve ayakları ileri geri çekme ve her hafta farklı bir obje

  • Küçük toplar orta boy top

  • Marakas su şişelerinden Alkışlayarak ve aynı şarkı ile bitiş.

Sanat çalışması

  • Kesilmiş materyalden dondurma külahı ve 3 top (ama kart)

  • El baskısıyla balık yapalım üzerine eva göz yapalım

  • Kesilmiş bir kuş yapalım tüy ve oynar göz ile

  • Hamurdan veya kil bir top verip üzerine kalıp çıkartıp çocuk ucunu delip kolye

  • Sihirli boya yapıyoruz. Mumla ayı

  • Kilden parmak magnet

  • Kartondan kesilmiş kelebeğe buruşturma ve pon pon tuvalet rulosuna tel zımbayla takalım.

  • Köpek kesekağıdı kukla

Anadili etkinlikleri

  • Türkçe dil etkinliği kelimeler ve sesler

  • Çocukların bildiği kartlar tespit edilir.

  • Her gün 2 adet yeni kart ekleyerek yeni kelimeleri öğrenmeleri ve eski kelimeleri ifade etmeleri ve ayırt etmeleri sağlanır.

  • Program parmak oyunu ile sonlandırılır.

  • Mevcut kartlar kullanılarak dramatizasyonla çocuğun bedeni ile ifade etmesi sağlanabilir.

  • Müzik aletleri ile çalışma ses ve ritim eğitimi ayrıca kısa bir şarkı

  • Oyun materyalleri ile ve puzzle çalışması .

OYUN OKULU

Uzmanlar yuva play&learn de çocuğunuz ve siz yaratıcılık, kendine güven ve ömür boyu sürecek bir dostluğun temelini atacaksınız. Programlar özellikle küçük çocukların oynarken öğrenmesi için tasarlanmıştır. Ayrıca sınıflarımızda siz de çocuğunuz hakkında pek çok yeni şey öğrenme fırsatı bulacaksınız.Onunla eğlenip oynarken çocuğunuzun katılımcılığını ve gelişimini desteklemiş olacaksınız.Oyun programında sebep ve sonuç ilişkisi, ikili iletişim, motor planlama, hayali oyun canlandırma, dinleme ve dil becerileri geliştirmeye yönelik aktiviteler yer almaktadır.Her seviye, çocuğunuzun zihinsel, sosyal ve fiziksel kabiliyetini geliştirici, temel ve katılımcı faaliyetlerden oluşur.

Güne Merhaba-Grup oyunları

Bağımsız veya grup halinde oynayarak, fikir alışverişi yapmayı, işbirliği halinde çalışmayı ve iletişim kurma yeteneklerini geliştiriyoruz.
Grup oyunları eşliğinde sosyalleşmeyi öğreniyoruz. Arkadaşları ile grup oyunlarına katılma, gruba uyum sağlama ,verilen yönergeleri oyuna göre oynama Duyguların yaşamdaki önemini kavrama ile alıcı ve ifade edici dil gelişimini destekliyoruz.

Yoga ve Jimnastik

Sağlıklı egzersizler ve eğlence yoluyla çocuğunuzun sağlıklı alışkanlıklar ve spora karşı pozitif bir tutum oluşturmasına yardım ediyoruz.
Büyük kas motor gelişimi için denge koordinasyonu, ve esneklik. Müzik ve yönerge eşliğinde eğlenceli hareket etkinlikleri ve oyunlar oynuyoruz. Hareket istasyonları ile verilen yönergeye uygun hareket ederek eğleniyoruz. Esnek vücudumuz ve sağlıklı omurga yapımız için yoga yapıyoruz.

İngilizce

Öğretmenlerinin gözetiminde İngilizce öğretmeni eşliğinde ingilizceye ısınmayı destekleyen çalışmalar yapılır.

Doğru yöntemler kullanıldığında, küçük yastaki çocuklar ikinci bir dili neredeyse kendi anadillerini öğrendikleri kadar kolay öğrenebilirler. Gelişme sürecinin bir parçası olan oyun yoluyla çocuklar, fiziksel ve sosyal çevrelerini keşfeder, bilgi edinmeyi öğrenir ve sorunlarını çözmek için bu bilgiyi nasıl kullanacaklarını anlamaya çalışırlar. Öğretmenin yaptığı şey ise, oyunlarda yer almak isteyen çocuğun ,hedef dili kullanmasını gerektiren çeşitli oyun ortamları yaratmaktır. Oyuna katılmak için bilinmesi gereken bazı temel sözcükler vardır. Bu sözcüklerin neredeyse tamamı renkli resimli kartlarla öğretilebilir. İkinci dil öğretiminde kullanılan en iyi malzemelerden biri olan bu kartlarla yapılan etkinlikler de çok eğlencelidir. Çocuklar sözcükleri öğrenmeye başladıklarında, oyunlarında bu sözcükleri kullanarak iyice pekiştirirler ve yeni sözcükler öğrenmeye hazır hale gelirler. Oyuncaklar ve kuklalar gibi gerçek objeler de yeni kelime öğretiminde çok kullanılan ve kinestetik (yani dokunarak – hissederek öğrenen) çocuklar için oldukça etkilidir.

Oyun Hamuru Seramik

Oyun hamuru ve çeşitli yoğurma maddelerini istedikleri gibi şekillendirerek, kalıp ve farklı materyaller ile çalışarak yeni deneyimler kazanıyoruz. Çocuğunuzun kendine güvenini ve artistik potansiyelini arttırarak, yaratıcılığını ve kendini ifade etme yeteneğini destekliyoruz.Ayrıca okula hazırlık aşamalarının temelini oluşturan küçük kas motor becerilerini geliştirerek, estetik özellikler taşıyan özgün ürünler oluşturuyoruz.

Hikaye Ve Drama

Öğretmenlerin okuyacakları çocuk kitapları çocuklarınızın sosyal ve duygusal yeteneklerinin gelişerek,ilerlemesine fayda sağlayacaktır.Yer aldıkları aktiviteler içerisinde işbirliğine yönelme,kişisel farkındalık gibi özelliklerini kullanırken,eşli çalışmalarda iletişimsel yeteneklerini geliştiriyor olacaklar. Bunlarla birlikte, bağımsız ve grupla hareketi öğreten aktiveteler, önemli olarak nitelendirdiğimiz kişisel ve sosyal becerilerin ilerleyerek çocuğunuzun okul çağına sağlıklı bir şekilde hazırlanmasını sağlayacaktır.İfade edici dil gelişimimiz için yeni kelimeler öğreniyoruz.Yeni ve alışılmamış durumlara uyum sağlayarak duygu ve düşüncelerimizi uygun şekilde ifade edebiliyoruz.Drama ve kukla çalışmalarıyla doğru iletişim şekillerini öğrenmeye çalışıyor ve eğleniyoruz.

Müzik ve Ritm

İfade edici dil gelişimimizi desteklemek için şarkılar, parmak oyunları ve tekerlemeler söylüyoruz. Verilen nesne ya da sözcükleri hatırlayabilme , verilen bir dizi kelimeyi hatırlayarak söyleme, Müzik aletleri ile ritm çalışmaları eğlenceli ve neşeli şarkılarla ses, melodi ve ritm keşfine yönelik aktiviteler yapıyoruz. Çocuğunuzun gelişimine şarkılar, danslar,enstrümanlar ve harekete dayalı oyunlar ile katkıda bulunurken müzik sevgisini de destekliyoruz.

Atölye Çalışmaları

Çocuğunuzun yaratıcılığını ve kendini ifade etme yeteneğini ‘ yaparak öğrenme ‘metodu üzerine kurulmuş sanat aktiviteleri ile geliştiriyoruz   Her derste parmak boyası, sulu boya, kuru kalem, pastel, oyun hamuru, köpük ve nice farklı dokuda duyumsal (sensory) oyun malzemeleri kullanılarak, yırtma-kesme, baskı, kolaj ve daha birçok çalışmadan oluşan aktiviteler yapıyoruz.

Montessori Eğitimi

Montessori eğitim araçları özel olarak tasarlanmış materyallerdir. Materyallerin her biri hatanın kontrolünü içerdiği için çocuk öğretmen yardımı olmadan kendi başına çalışabilmektedir. Öğretmen yeni bir materyal için hazır olan çocuğa, özel bir sunum yöntemiyle materyali tanıtır. Bu tanıtım materyalin raftan alınmasından daha sonra kullanacak çocuklar için rafa uygun bir şekilde geri yerleştirilmesine kadar tüm aşamaları içerir. Öğretmen materyali sunduktan sonra çocuk bu materyalde uzmanlaşana kadar kendi başına veya kendiliğinden oluşmuş küçük gruplarla beraber çalışacaktır. Öğretmen ise çocuğun çalışmasını gözlemleyecek ve kaydedecektir. Montessori materyalleri sınıfta günlük yaşam, duyusal, kültür, dil ve matematik müfredat alanlarına göre çocukların ulaşabilecekleri raflarda, basitten karmaşığa doğru yer alırlar.Oyun grubu programında Günlük yaşam etkinliklerinde;Bir kaptan diğer kaba elle ve kaşıkla aktarma çalışmaları ,Tahıllarla ve sıvılarla boşaltma çalışmaları, giysilerle açma-kapama çalışmaları ..

Duyu eğitimi etkinliklerinde öğrenme dikkatin odaklanması (konsantrasyon) sonucunda gerçekleşebilir.Tutmalı silindir bloklarla çalışmalar,pembe kule,kahverengi merdiven,kırmızı çubuk çalışmaları ile çocuklarımıza kendi başına yapabilmeleri için fırsat veriyoruz.